W ramach nowatorstwa pedagogicznego nauczyciele Zespołu Szkól Dwujęzycznego Nr 2 w Oleśnie kontynuują działania związane z realizacja innowacji pedagogicznych.
1. Opracowaniem nowej wersji autorskiego programu nauczania języka niemieckiego dla III etapu edukacyjnego.
2. Weryfikacja autorskiego programu dwujęzycznego nauczania geografii na III etapie edukacyjnym.
3. Weryfikacja autorskiego programu dwujęzycznego nauczania biologii na III etapie edukacyjnym.
4. Weryfikacja autorskiego programu "Ikonografia w pracy szkolnej".
5.Weryfikacja autorskiego programu dwujęzycznego nauczania języka polskiego w klasach I - III gimnazjum.
6. Weryfikacja autorskiego programu zajęć kółka matematycznego dla klasy II i III gimnazjum.
7. Weryfikacja autorskiego programu "Julian Tuwim".
8. Realizacja pilotażu wstępnego polskiej wersji Europejskiego Profilowanego Językowego.
Jednym z osiągnięć naszej szkolmy jest autorski "program nauczania języka niemieckiego na etapie zintegrowanej dwujęzycznej edukacji wczesnoszkolnej" dopuszczony przez MEN do użytku szkolnego pod numerem DKW - 4014-155/00.
Obejmuje on kształcenie językowe uczniów w klasie I - III szkoły podstawowej oraz nauczanie dwujęzyczne prowadzone w klasie II i III. Po opracowaniu ww. programu zrodził się pomysł utworzenia materiałów edukacyjnych ułatwiających realizacje treści programowych i będących zbiorem ćwiczeń dla ucznia. W wyniku prac nauczycieli nauczania zintegrowanego powstał zestaw 10- ciu zeszytów pt. " 7 -jähriger, Spile und lerne" wydany w formie publikacji. Jest on skierowany do dziecka 7 - letniego rozpoczynającego naukę w szkole podstawowej, które pod opieka nauczycieli w szkole bądź rodziców w domu może rozwijać swoje zainteresowania i umiejętności w zakresie języka niemieckiego. Prace związane z nagraniem na płycie CD tekstów i piosenek zawartych w wymienionym materiale spowodowały opóźnienie w ukazaniu się 1- szej z dziesięciu części na rynku wydawniczym. Nadmieniamy, iż w najbliższym czasie we wszystkich punktach Kolportera będzie można zaopatrzyć się w cenna pomoc dydaktyczna, ponieważ takich materiałów ciągle jest niewiele, a nauczyciele rozwijający zainteresowania swoich wychowanków zmuszeni są do samodzielnego tworzenia kart pracy.
Proponowane w formie periodyku opracowanie jest środkiem dydaktycznym umożliwiającym systematyczne nabywanie kompetencji językowych ucznia.
Obecnie ten sam zespól nauczycieli w składzie: Gabriela Jokiel, Elżbieta Neurkich, Edyta Polak, Irena Wicher, Regina Woźniak, Barbara Żakowska, Ewa Olejniczak pracują nad materiałami ćwiczeniowymi dla klasy II. Będzie on się składał z części przeznaczonej do nauki języka jako kontynuacja klasy I oraz części dwujęzycznej.
Całość prac koordynują p. Anna Mysiakowska i dyrektor szkoły Zbigniew Męzik.